lunedì 24 gennaio 2011

Erreportaje multimedia

Lekua aurkitu du erreportai multimediak sarean. Lekua diodanean, herriko plazaz ari naiz, hura bezain leku aproposa aurkitu baitu bere heziketarako. Lehen hezkuntzan genbiltzan haur guztiok egin genuen parera.

Erreportai multimedia bat osatzera goazenean, euskarria hartu behar dugu kontuan. Zein komunikabide motatan agertuko den, zein izango den erreportaiko gaia eta zein eman nahi diogun ikuspuntua. Hortik, genero bat zehaztuko da.
Testuingurua, hizkuntza, multimedia baliabideak, eta hartzaileak aukeratuko dira ondoren. Azkenik, material definitiboa hautatu, extrak geitu (duguna ikusi eta egokitasunera begira), eta hortxe dator testuratzea.

Testuratzeak zerbait berezia eta egokia behar du izan. Bakarra, originala, informazio pribilegiatua baina era berean ulerterraza eta hartzailea testuingurua eta kotestuarekiko egokia. Nola ez, multimediatasunetik baldin bagoaz interaktibitatea sustatuko duena. Horretarako hipertestuetaz baliatuta.

Beste modu batean, eta hau irakurriko duten lagunen mesedetara, esan gura izan dut erreportai baten testuak, ezaugarri linguistiko diskurtsiboei dagokienez egokia behar duela izan: erreportaiaren generoarekiko paraleloa, denbora pasa izanak ilogika kutsua emango ez diona, hizkera hartzailearentzat egindakoa (soilik harentzat), testuingurua ulertaraztera ematen duena eta aldi berean interneteko testuinguruari koherentzia eta zentzua ematen diona.

p.d. extrak aipatu dudanean musika, soinuak... esan nahi nituen.

Nessun commento:

Posta un commento